Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

Αποτελέσματα διαγωνισμού i-create.gr. 2ο πανελλαδικά στην κατηγορία blog το 3ο Γυμνάσιο Βόλου.



Τελικά η δουλειά των μαθητών μας, δε πήγε χαμένη.. Ο  Παπαδιαμάντης απέδειξε άριστα πώς μπορεί να συμβιβαστεί με την τεχνολογία.Τα παιδιά εξερεύνησαν και ανήρτησαν ψηφιακά ολες τις πτυχές της ζωής του λογοτέχνη.Εμαθαν πολλά και κατάλαβαν οτι για να εμβαθύνεις στο έργο του, ένα μάθημα μόνο δεν αρκει, οσο και αν το αναλύσεις.Δουλέψαμε απο την αρχή της χρονιάς αρκετά κείμενά του παράλληλα με την ύλη του μαθήματος.Η γλώσσα, αν και αρχικά μας προβλημάτισε, την προσπελάσαμε, γιατί όπως πάντα λέω, η αγάπη για τον Παπαδιαμάντη είναι μεταδοτική..Και ιδού το αποτέλεσμα. Επισκεφτείτε την σελίδα www.i-create.gr, στην κατηγορία Blog  (κάτω -κάτω)

Σάββατο 28 Μαΐου 2011

Υπο το φως των κεριών....

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε χθες στο Αχίλλειον από τους μαθητές του 3ου Γυμνασίου Βόλου,  η εκδήλωση μουσικής και λόγου : « Συνέντευξη… με τον Παπαδιαμάντη, οι μαθητές σε ρόλο δημοσιογράφου».
Σε ένα κλίμα ιδιαίτερα κατανυκτικό με κεριά παντού να φωτίζουν  το χώρο, οι μαθητές ταξίδεψαν για άλλη μια φορά στον κόσμο του Παπαδιαμάντη. Την εκδήλωση χαιρέτισε με αναφορά στην διαχρονική και ανυπέρβλητη αξία του λογοτέχνη, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού, κος  Ιγνάτιος.
 Στην συνέχεια και με ιδιαίτερη συγκίνηση το λόγο πήρε  η εγγονή του Παπαδιαμάντη, κ.Μελαχροινού  από τη Λάρισα που αναφέρθηκε στον πρόγονο της, και ανέλυσε το γενεαλογικό της δέντρο εντυπωσιασμένη από την όλη ατμόσφαιρα, ενώ άρωμα κατευθείαν από Σκιάθο έδωσε ο κος Κουτούμπας με ύμνους που έψαλε. Η μαθήτρια Αρετή Κατσαγεωργίου με την απαράμιλλη ερμηνεία της απέδωσε τα «Ονείρατα»  και «στα μάτια τα ψιχαλιστά».
 Παρευρέθησαν επίσης ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κος Δοδοντσάκης, ο προϊστάμενος του 1ου γραφείου κος Σιούτης, η πρόεδρος των ΓΑΚ κα Αννίτα Πρασσά, η πρόεδρος της εταιρείας Θεσσαλικών Ερευνών κα.Καραθάνου, η κα Κιούση από την ΕΡΑ Βόλου, καθώς και πλήθος διευθυντών από τα σχολεία του Νομού.
Την εκδήλωση έκλεισε ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας που συνεχάρη το σχολείο και ιδιαίτερα  τους συντελεστές της εκδήλωσης την φιλόλογο κα. Σοφία Κανταράκη και το θεολόγο κο. Νίκο Καπατσέλο που υποδύθηκε με εξαιρετική χάρη τον Παπαδιαμάντη. 


Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Κριτήρια αξιολόγησης ιστοσελίδων


Οι ιστοσελίδες δημιουργούνται για να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένους σκοπούς και ανάλογα χαρακτηρίζονται ως αξιόπιστες ή μη και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως σημεία αναφοράς.
Οι παρακάτω ενδεικτικές ερωτήσεις βοηθούν το χρήστη να αξιολογήσει κάθε πηγή.
Στόχος της ιστοσελίδας και επιδιωκόμενο κοινό.
Αναφέρεται το επιδιωκόμενο κοινό;
Ο στόχος της είναι να ενημερώσει, να πείσει, να υπερασπιστεί, να διασκεδάσει ή να πουλήσει ένα προϊόν;
Αξιοπιστία του συγγραφέα.
Αναφέρεται ο δημιουργός της και ο υπεύθυνος για το περιεχόμενό της;
Υπάρχουν στοιχεία επικοινωνίας με το συγγραφέα;
Ποια είναι η ιδιότητα και οι δραστηριότητες του συγγραφέα; Ο συγγραφέας είναι ειδικός επί του θέματος;
Ακρίβεια και αξιοπιστία της πληροφορίας στην ιστοσελίδα.
Υπάρχουν αναφορές σε πηγές που υποστηρίζουν τα λεγόμενά της;
Έχει η ιστοσελίδα γραμματικά, ορθογραφικά ή τυπογραφικά λάθη;
Αν παραπέμπει σε άλλες ιστοσελίδες, αυτές είναι ποιοτικές;
Καλύπτει πολύπλευρα ή μονοδιάστατα το θέμα;
Περιλαμβάνει κυρίως απόψεις ή γεγονότα;
Διακρίνεται μεροληψία στις πληροφορίες και στις απόψεις που διατυπώνονται;
Υπάρχουν διαφημίσεις στην ιστοσελίδα;
Η ιστοσελίδα είναι εμπορική, κυβερνητική, ακαδημαϊκή, προσωπική, εταιρική; Ποια είναι η κεντρική διεύθυνσή της (.edu, .gov, .org, .com); Επιχορηγείται από κάποιο οργανισμό;
Θα αποτελούσε καλή πηγή πληροφοριών για ερευνητική εργασία;
Ενημερότητα και επικαιρότητα των πληροφοριών της.
Πότε δημιουργήθηκε η ιστοσελίδα;
Ανανεώνεται;
Πότε έγινε η τελευταία ανανέωση;
Υπάρχουν μη ενεργοί σύνδεσμοι;
Δομή και πλοήγηση της ιστοσελίδας.
Είναι κατανοητή η οργάνωσή της ;
Είναι εύκολη η πλοήγηση στα διάφορα μέρη της ;
Υπάρχει σύνδεσμος για επιστροφή στην αρχική σελίδα;
Προσφέρει κατάλογο περιεχομένων ή ευρετήριο;
Σε γενικές γραμμές ο δημιουργός της ιστοσελίδας και ο σκοπός αυτού φαίνεται από την κατάληξη της διεύθυνσης της ιστοσελίδας. Οι κυριότερες καταλήξεις είναι οι ακόλουθες:
.com εμπορική Σκοπός των δημιουργών είναι η προώθηση και πώληση προϊόντων.
.edu ακαδημαϊκή Σκοπός των δημιουργών είναι η ενημέρωση για θέματα εκπαίδευσης και έρευνας. Συνήθως ανήκει σε εκπαιδευτικά ιδρύματα.
.gov κυβερνητική Σκοπός των δημιουργών είναι η ενημέρωση και προώθηση της κυβερνητικής πληροφόρησης με επίσημα στοιχεία και δεδομένα.
.org εταιρική Σκοπός των δημιουργών είναι η ενημέρωση για έρευνα που σχετίζεται κατά κύριο λόγο με την εταιρεία ή τον οργανισμό.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ
Πρόκειται για προσωπική ιστοσελίδα;
Από τι τύπο domain προέρχεται η πληροφορία στη σελίδα;
Ποιος έγραψε τη σελίδα;
Είναι ενημερωμένη η σελίδα;
Υπάρχει τεκμηρίωση στις πληροφορίες που δίνονται;
Αν είναι αναπαραγωγή από άλλη πηγή μήπως έχει υποστεί αλλοιώσεις;
Υπάρχουν σύνδεσμοι προς άλλες σελίδες; Λειτουργούν;
Είναι αντιπροσωπευτικοί ή μονόπλευροι οι σύνδεσμοι;
Είναι διαθέσιμες οι πληροφορίες σε άλλες γλώσσες;
Είναι δυνατή η ανάγνωση της σελίδας από άτομα με ειδικές ανάγκες;
Υπάρχουν διαφημίσεις στην ιστοσελίδα;
Υπάρχουν γραμματικά ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη στην ιστοσελίδα;
Είναι το περιεχόμενό της σύμφωνο με τα κοινωνικά πρότυπα;
Είναι η ιστοσελίδα αισθητικά αποδεκτή;

Σάββατο 21 Μαΐου 2011

Ταξίδι φυγής....


 Το ταξίδι φυγής είναι ένα παιχνίδι επιβίωσης στο οποίο οι  μαθητές συμμετέχουν βιωματικά   και έτσι ενημερώνονται και ευαισθητοποιούνται για τα θέματα της προσφυγιάς και της μετανάστευσης. 

Ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού είναι ένας νεαρός πρόσφυγας ο οποίος αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του και να αντιμετωπίσει μία σειρά από δυσκολίες και διλήμματα τόσο κατά τη διάρκεια της φυγής όσο και κατά την άφιξή του στη χώρα ασύλου.

 Το παιχνίδι απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 13 μέχρι 16 ετών και συνοδεύεται και από οδηγίες προς τους καθηγητές που επιθυμούν να το αξιοποιήσουν στη διδακτική πράξη. Συγκεκριμένα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μετά τη διδασκαλία λογοτεχνικών κειμένων σχετικών με την προσφυγιά ή τη μετανάστευση, όπως για παράδειγμα μετά τη διδασκαλία του κειμένου "Ταξίδι χωρίς επιστροφή" ,της Διδώς Σωτηρίου, στην Α΄ Γυμνασίου.
 Το παιχνίδι σε γενικές γραμμές ακολουθεί αυτήν την πορεία: Οι μαθητές επισκέπτονται την ιστοσελίδα και επιλέγουν να παίξουν με έναν από τους δύο τρόπους που τους ζητείται (= άνοιξε σε μεγάλο παράθυρο ή άνοιξε σε αυτό το παράθυρο). Κάνουν κλικ στο παίξε, συμπληρώνουν τα ονόματά τους στο αντίστοιχο πλαίσιο και επιλέγουν το βελάκι «όχι θα παίξω χωρίς εγγραφή». Στη συνέχεια εμφανίζονται 3 ενότητες - θέματα , επιλέγουν μία από αυτές και κάνουν κλικ σε κάποιο από τα 4 νούμερα.



Ευχαριστίες στον ψηψιακό φιλόλογο.

Παρασκευή 20 Μαΐου 2011

34 ΓΙΟΡΤΗ ΒΙΒΛΙΟΥ: "Νοερή επίσκεψη στο σπίτι του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη"


Η Διευθύντρια του Μουσείου Παπαδιαμάντη στη Σκιάθο, κα Αθηνά Παπαγεωργίου, θα παρουσιάσει με λόγο και εικόνα το ιστορικό του Μουσείου. Ο θεολόγος και συγγραφέας κ. Δημήτρης Μαυρόπουλος θα διαβάσει αποσπάσματα από "Τα βασανάκια" και "Από την αγάπη στον γκρεμνό" και ο ηθοποιός κ. Θανάσης Σαράντος απόσπασμα από το διήγημα "Έρως, θέρος".
Ημ/νία & Ώρα Παρασκευή, 20 Μαΐου 2011, 21:00
Χώρος Ζάππειο
Περιοχή Αθήνα






Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Ελεύθερο Πανεπιστήμιο της Στοάς του Βιβλίου: "Ο Παπαδιαμάντης και ο μύθος του: 100 χρόνια μετά"

Πρόγραμμα 14ου Κύκλου

5 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ

Ο Παπαδιαμάντης και ο μύθος του: 100 χρόνια μετά

Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται κάθε Τετάρτη και ώρα 19.30-21.00.

Γεωργία Φαρίνου-Μαλαματάρη
Καθηγήτρια τού Τμήματος Φιλολογίας τού Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Αντιπρόεδρος τής Εταιρείας Παπαδιαμαντικών Σπουδών
(Συντονίστρια τής ενότητας)

Τετάρτη 18 Μαΐου
Γεωργία Φαρίνου-Μαλαματάρη
Ο Παπαδιαμάντης στην εποχή του: Ξανακοιτάζοντας τα τεκμήρια

Τετάρτη 25 Μαΐου
π. Ευάγγελος Γκανάς
Ορθοδοξία και Παπαδιαμάντης: από τον μύθο στη μαρτυρία

Τετάρτη 1η Ιουνίου
Μάριος Μπέγζος
Καθηγητής Συγκριτικής Φιλοσοφίας τής Θρησκείας τού Πανεπιστημίου Αθηνών
Η «πολιτική θεολογία» τού Παπαδιαμάντη

Τετάρτη 8 Ιουνίου
Γεωργία Φαρίνου-Μαλαματάρη
Η Φόνισσα και οι ερμηνείες της

Τετάρτη 15 Ιουνίου
Ν. Δ. Τριανταφυλλόπουλος
Φιλόλογος
Η γλώσσα τού Παπαδιαμάντη


Τα μαθήματα θα πλαισιώνει έκθεση βιβλίου και οπτικού υλικού για τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη.

Κυριακή 15 Μαΐου 2011

Λογισμικά Πολυμέσων.

Download Πρόγραμμα Περιγραφή
Movie maker Πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο, επιτρέπει την εισαγωγή αρχείων βίντεο, εικόνων και ήχου.
ULEAD_PRO Εφαρμογή για τη δημιουργία ταινιών βίντεο και εφέ
Panorama Maker Εφαρμογή για τη δημιουργία πανοραμικών εικόνων ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
Media Player Πρόγραμμα αναπαραγωγής βίντεο και ήχου
Quick Time Πρόγραμμα αναπαραγωγής βίντεο και ήχου
Power DVD Πρόγραμμα αναπαραγωγής βίντεο και ήχου
Morph_Man Πρόγραμμα μεταμορφώσεων εικόνων ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
Shockwave & Flash player Πρόγραμμα αναπαραγωγής ταινιών τύπου Flash και Shockwave
Gimp
Πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας. Κυκλοφορεί και σε ελληνική έκδοση. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Blender Πακέτο εφαρμογών δημιουργίας γραφικών τριών διαστάσεων υψηλής ποιότητας, ταινιών κ.ά.
Jahshaka Πρόκειται για πλήρες σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, δημιουργίας κινούμενων εικόνων, σύνθεσης εφέ κ.ά.
DirectX_9.0c Απαραίτητα για να βλέπουμε video
WMEncoder Απαραίτητα για να βλέπουμε video
vlc-0.8.6a-win32 VideoLAN Client is a multi-platform multimedia player.
It can read DVDs, VCDs, MPEG, and DivX files and from a satellite card.

It can also read a stream from a network sent by the VideoLAN Server or another source.

The stream can be MPEG 2 TS in UDP or HTTP packets unicasted or multicasted on an IPv4 or IPv6 network.

Notes:
- DVD decryption is done through the libdvdcss library.
- DVD navigation is done through the libdvdplay library.
- supported CPU extensions are MMX, MMXEXT, SSE and 3D Now! on x86 processors, and AltiVec on G4 processors.
- the OpenBSD 2.9 default assembler does not support MMX.
- VLC for GNU/Linux supports two kinds of MPEG-2 encoding cards: Hauppauge WinTV-PVR-250/350 and Visiontech Kfir.
- VLC on GNU/Linux, Solaris, and Microsoft Windows has playback control support via libcdio and libvcdinfo. On other platforms SVCD support varies depending on the availability of these libraries. (Volunteers for adding support is always welcome.). Handling still frames (often used in menus) and switching between different video formats is a problem.
- Full color for YUV-type chromas is not handled, only the gray-scale value. Subtitle transparency is not fully supported for all chromas. Some chromas are not handled at all.
- CDDB information provided by libcddb via libcdio. Support is available on those platforms both of these libraries are available. libcddb runs on BeOS although libcdio doesn't. On Microsoft Windows, libcddb doesn't compile yet using without POSIX emulation.
winamp Το "Winamp" είναι ένα πρόγραμμα που μας δίνει την δυνατότητα να ακούσουμε mp3 τραγούδια σε CD ποιότητα, αρκεί βέβαια και τα τραγούδια να έχουν CD ποιότητα. Θεωρείται το καλύτερο πρόγραμμα αυτή τη στιγμή και χρησιμοποιείται από την μεγάλη πλειoψηφία αυτών που ασχολούνται με mp3 μουσική. Ένας λόγος που το έχει κάνει πολύ δημοφιλές - εκτός από την καταπληκτική ποιότητα ήχου που προσφέρει - είναι και το γεγονός ότι μπορεί να δεχτεί διάφορα "skins" φτιαγμένα από διάφορους δημιουργούς! Το "skin" είναι ένα διαφορετικό γραφικό περιβάλλον (GUI-Graphical User Interface) που χρησιμοποιείται αντί του κλασικού του winamp.
RealPlayer Το Real Player είναι  ένα πρόγραμμα αναπαραγωγής πολυμέσων που σας επιτρέπει να εντοπίζετε, να αναπαράγετε και να λαμβάνετε τα αρχεία ψηφιακής διασκέδασης οπουδήποτε--σε υπολογιστές με Windows XP και τις περισσότερες φορητές συσκευές.
Audacity ο Audacity είναι ένα δωρεάν πρόγραμμα ανοιχτού κώδικα για την ηχογράφηση και επεξεργασία ήχου στον υπολογιστή.
Με τη βοήθεια του προγράμματος μπορείτε να ηχογραφήσετε ήχους που αναπαράγονται από τον υπολογιστή σας και να μετατρέψετε τις κασέτες και τους δίσκους που διαθέτετε σε ψηφιακά αρχεία ή να δημιουργήσετε μουσικά CD.
Επίσης, το πρόγραμμα σας δίνει τη δυνατότητα να επεξεργαστείτε μουσικά αρχεία, όπως Ogg Vorbis, MP3 και Wav. Μπορείτε να κόψετε τμήματα, να τα αντιγράψετε και να δημιουργήσετε μείξεις τραγουδιών μεταξύ τους. Τέλος μπορείτε να προσθέσετε εφέ στα κομμάτια, να αφαιρέσετε το θόρυβο που περιέχεται σε ηχογραφήσεις και να ανεβάσετε την ποιότητα των μουσικών αρχείων.
OpenFX Το OpenFX είναι ένα πρόγραμμα, ανοιχτού λογισμικού για τη δημιουργία, την φωτορεαλιστική απόδοση και το animation τρισδιάστατων σκηνών. Ο χρήστης του μπορεί να εισάγει αντικείμενα που περιέχονται στο πρόγραμμα, να τα προσαρμόσει κατάλληλα και να δημιουργήσει δικές του παραστάσεις. Για την δημιουργία κινούμενων εικόνων (animation) το πρόγραμμα παρέχει υπολογισμούς κινηματικής και έτοιμα ειδικά εφέ, όπως εκρήξεις, κύματα και morphing. Όσοι ασχολούνται με την τρισδιάστατη σχεδίαση αντικειμένων ή με την δημιουργία εντυπωσιακών σκηνών σίγουρα θα μείνουν ευχαριστημένοι από το εν λόγω πρόγραμμα αφού περιλαμβάνει όλα τις παραπάνω λειτουργίες.

Παρασκευή 13 Μαΐου 2011

Ενα ποίημα

Με αφορμή το έτος Παπαδιαμάντη. Χωρίς πολλά σχόλια, ένα ποίημα του Χαράλαμπου Αυλακιώτη, για τον δικό του Αλέξανδρο
Ένα ποίημα για το έτος Παπαδιαμάντη‏


Για ποιαν ακόμα μοναξιά ξεκίνησες Αλέξανδρε;
Σε ποια «Μοσχούλα» τώρα πια το μόχθο σου θα λες;
Και σε ποια πέτρα τη «Φλανδρώ» ακόμπιαστα θα κλαις;
Σ’ ένα σκιαθίτικο κοχύλι ακούω το λυγμό σου
Το γέλιο σου οι άνεμοι στους βράχους αντηχούν
Τραγούδι «έκπτωτης ψυχής» οι ερημιές βοούν
Μέχρι που γίνεσαι κραυγή τη «Φόνισσα» γυρεύεις
Άνθρωπος να μη στερηθεί και πάλι τη ζωή
Στη θάλασσα του κόσμου μας το δίκιο του να βρει
Οι αγάπες που δεν έζησες, επίμονες σκιές
Έγιναν λέξεις και γραμμές στου χρόνου τη φορά
Και χάδι για τον ίμερο σε λιονταριού σπηλιά
Κάποιοι άγιο σε είπανε, κοσμοκαλόγερο άλλοι
Και εσύ πιστός στην τέχνη σου, πένης στα καπηλειά,
δεν πούλησες τη σκέψη σου σε πλάνες και πουγκιά
Θα σε θυμάμαι πάντοτε σαν «σκοτεινό τρυγόνι»
και σα βαρκούλα μοναχή σε πέλαγο ανοιχτό.
Κι άμα σε κύματα βρεθώ χωρίς πανί, τιμόνι ,
θα σε καλέσω σύντροφο σ’ αγώνα ιερό.



ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΥΛΑΚΙΩΤΗΣ
11/04/2011
 

Τρίτη 10 Μαΐου 2011

Wordle

Το Wordle (http://www.wordle.net) είναι μια δωρεάν εφαρμογή Web 2.0 που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν «σύννεφα λέξεων» (word clouds). Με τον τρόπο αυτό οπτικοποιείται η συχνότητα εμφάνισης μιας λέξης από ένα δοσμένο κείμενο, καθώς οι λέξεις με τη μεγαλύτερη συχνότητα εμφάνισης παρουσιάζονται μεγαλύτερες σε σχέση με τις υπόλοιπες (εικόνα 1).
Ο χρήστης αφού δημιουργήσει το «σύννεφο λέξεων» που επιθυμεί μπορεί να το μορφοποιήσει, αλλάζοντας γραμματοσειρά, χρώματα, σχήμα ή την κατεύθυνση των λέξεων, να το εκτυπώσει, να το αποθηκεύσει ως εικόνα, να το δημοσιεύσει στο διαδικτυακό του τόπου ή να το διαμοιράσει ως σύνδεσμο.  Οι εικόνες που δημιουργούνται από την εφαρμογή Wordle διαθέτουν πνευματικά δικαιώματα κάτω από την άδεια Creative Commons Attribution.


Εικόνα 1: Δημιουργία «σύννεφου λέξεων» με την εφαρμογή
Wordle


Προσπάθεια ορισμού-Ιστορική αναδρομή

Τα «σύννεφα ετικετών» (tag clouds), δηλαδή οι οπτικές αναπαραστάσεις λέξεων κλειδιών που χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν το λεκτικό περιεχόμενο ενός ιστοτόπου χρησιμοποιούνται στο διαδίκτυο από το 1997 (Viegas & Wattenberg 2008). Όμως τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι διαδικτυακοί τόποι προσφέρουν τη δυνατότητα στους χρήστες να δημιουργούν τα δικά τους «σύννεφα ετικετών» (tag clouds). Τέτοιοι χαρακτηριστικοί δικτυακοί τόποι είναι: To Cloud (http://www.tocloud.com/), Tag Cloud Generator (http://www.tagcloud-generator.com/), Tag Crowd (http://tagcrowd.com), Make Cloud (http://www.makecloud.com/), Tagxedo (http://www.tagxedo.com/) και Wordle (http://www.wordle.net).
Σε σύγκριση με τα άλλα παρόμοια εργαλεία το Wordle χαρακτηρίζεται ως αυτό που προσφέρει την «καλύτερη οπτικοποίηση και φιλικότητα προς τον χρήστη» (Ramsden, A., & Bate, A. 2008).
Ο διαδικτυακός τόπος Wordle (http://www.wordle.net) δημιουργήθηκε τον Ιούνιο του 2008 από τον Jonathan Feinberg. Ο ίδιος ο δημιουργός περιγράφει το Wordle ως «παιχνίδι» (Feinberg, 2009). Όμως αυτός ο χαρακτηρισμός είναι μάλλον απλοϊκός και δεν αντικατοπτρίζει την ποικιλία της θεματολογίας για την οποία χρησιμοποιούν οι χρήστες το Wordle.
Έτσι, οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν το Wordle ως γλωσσικό εργαλείο, οι ερευνητές για την ανάλυση πληροφοριών,  τα παιδιά και οι έφηβοι για να παρουσιάσουν τις σκέψεις τους, οι δημοσιογράφοι για την ανάλυση ομιλιών πολιτικών κ.ο.κ. (εικόνες 2 και 3).
wordle2
Εικόνα 2: Σύγκριση των ιστολογίων των υποψηφίων για τις προεδρικές εκλογές των Η.Π.Α. από την εφημερίδα Boston Globe.

Εικόνα 3: Το Wordle της ομιλίας του πρωθυπουργού της Ελλάδας Γ. Παπανδρέου κατά τη διάρκεια διακαναλικής συνέντευξης από την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ (Τετάρτη 27/10-2010)
Αυτή ακριβώς η πολυχρηστικότητα και η ευκολία με την οποία οπτικοποιεί τα κείμενα το Wordle είχε ως αποτέλεσμα την εξαιρετικά μεγάλη επισκεψιμότητα του διαδικτυακού τόπου (14.000 επισκέπτες την ημέρα κατά μέσο όρο) και τη δημιουργία περισσότερων από 1.000.000 «σύννεφων λέξεων» – ένα κάθε 10 δευτερόλεπτα (Viegas, Wattenberg & Feinberg 2009).


Χαρακτηριστικά του Wordle

Γενικά χαρακτηριστικά

  • Είναι ελεύθερο για χρήση και δεν απαιτεί εγγραφή.
  • Είναι κατάλληλο για όλες τις ηλικίες χρηστών.
  • Είναι εύκολο στη χρήση.
  • Είναι εξαιρετικό στην οπτικοποίηση κειμένου, άρα κατάλληλο για μαθητές που μαθαίνουν οπτικά.

Ειδικά χαρακτηριστικά

  • Κείμενο: Η εισαγωγή κειμένου γίνεται με διάφορους τρόπους (επικόλληση κειμένου, εισαγωγή διεύθυνση URL διαδικτυακού τόπου, αυτόματη εισαγωγή ετικετών από άλλους δικτυακούς τόπους διαμοιρασμού συνδέσμων, π.χ. del.icio.us).
  • Γραμματοσειρά: Δυνατότητα επιλογής γραμματοσειράς (34 διαθέσιμες)
  • Χρώμα: Διατίθενται 12 διαφορετικές παλέτες χρωμάτων και η δυνατότητα δημιουργίας συνδυασμών χρωμάτων από τον χρήστη.
  • Περιεχόμενο/Γλώσσα: Υποστηρίζονται 26 γλώσσες – ανάμεσά τους και η ελληνική γλώσσα. Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα εμφάνισης/απόκρυψης των κοινών λέξεων κάθε γλώσσας (π.χ. άρθρα, συνδέσμους κλπ.)
  • Εμφάνιση: Δίνεται η δυνατότητα στο χρήστη να εμφανίσει τις λέξεις με αλφαβητική σειρά, να καθορίσει τον μέγιστο αριθμό λέξεων, να αλλάξει τον προσανατολισμό των λέξεων κλπ.
  • Διαμοιρασμός: Ο χρήστης μπορεί να εκτυπώσει την εικόνα του τελικού αποτελέσματος, να τη δημοσιεύσει στο διαδικτυακό του τόπο, να την αποστείλει ως υπερσύνδεσμο σε άλλους χρήστες.


Παιδαγωγική αξιοποίηση

Το Wordle διαθέτει μια σειρά από ποιοτικά τεχνικά χαρακτηριστικά που το καθιστούν ένα δυναμικό και ευέλικτο γνωστικό εργαλείο (cognitive tool) και είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί στη μαθησιακή διαδικασία με ποικίλους τρόπους:
  • Οπτικοποιεί τις πληροφορίες ευνοώντας  ιδιαίτερα τους μαθητές που μαθαίνουν με οπτικό τρόπο (visual learners).
  • Ενθαρρύνει την προσωπική έκφραση και την ανάδειξη των ιδεών των μαθητών.
  • Αναπτύσσει τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη.
  • Συμβάλλει στην ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων παραγωγής και κατανόησης του γραπτού λόγου.
  • Δημιουργεί κίνητρα για ενεργό συμμετοχή σε παιδαγωγικές δραστηριότητες ατομικού ή ομαδικού χαρακτήρα.
  • Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη σύγκριση, ανάλυση και γραφική απεικόνιση δεδομένων.
  • Βοηθά στην ανάπτυξη διαισθητικών και πρωτότυπων στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων, αφού η μη-γραμμική απεικόνιση των πληροφοριών προσεγγίζει περισσότερο τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε.
Παρακάτω αναφέρονται ορισμένες ιδέες παιδαγωγικής αξιοποίησης του Wordle στη διδασκαλία:
  • Έλεγχος της συχνότητας εμφάνισης μιας λέξης: Οι μαθητές επικολλούν το γραπτό τους στο Wordle και διαπιστώνουν εάν χρησιμοποιούν κάποιες λέξεις πιο συχνά. Στην περίπτωση αυτή προχωρούν σε διόρθωση του γραπτού τους αντικαθιστώντας τις κοινές λέξεις με συνώνυμες και συγκρίνουν το Wordle του νέου γραπτού τους με το αρχικό.
  • Εμπλουτισμός λεξιλογίου: Δίνεται μια λέξη και οι μαθητές προσπαθούν να γράψουν όσο το δυνατόν περισσότερες λέξεις που σχετίζονται μ’ αυτήν (συνώνυμες, παράγωγες κλπ.). Εξάγουν την εργασία τους σε Wordle και συζητούν για τα αποτελέσματα.
  • Ανάλυση κειμένου: Οι μαθητές επικολλούν ένα απόσπασμα λογοτεχνικού κειμένου ή ενός άρθρου και δημιουργούν το αντίστοιχο Wordle. Ακολουθεί συζήτηση: Ποιο θέμα διαπραγματεύεται το κείμενο, ποιες είναι οι λέξεις κλειδιά, ποια είναι η βασική ιδέα; Παρόμοιες δραστηριότητες μπορεί να γίνουν για την ανάλυση ιστορικών κειμένων, διαδικτυακών τόπων κ.ο.κ.
  • Περίληψη κειμένου: Οι μαθητές επικολλούν το κείμενο και δημιουργούν την περίληψή του χρησιμοποιώντας τις λέξεις που εμφανίζονται μεγαλύτερες (βασικές έννοιες , λέξεις – κλειδιά)
  • Σύγκριση κειμένων: Δημιουργούνται δύο wordle από δύο κείμενα διαφορετικών συγγραφέων που διαπραγματεύονται το ίδιο θέμα. Ακολουθεί συζήτηση για τον τρόπο που γράφει κάθε συγγραφέας, τη σημασία που δίνει σε επιμέρους ζητήματα του βασικού θέματος, το στόχο που θέλει να επιτύχει με το γραπτό του κλπ. (εικόνες 4 και 5)
  • Παραγωγή γραπτού λόγου: Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει το Wordle ενός άγνωστου κειμένου. Ζητά από τους μαθητές να γράψουν το δικό τους κείμενο με βάση τις λέξεις που εμφανίζονται μεγαλύτερες. Ακολουθεί σύγκριση των κειμένων των παιδιών με το πρωτότυπο κείμενο.
  • Απεικόνιση και ανάλυση δεδομένων: Διενεργείται μια δημοσκόπηση, συλλέγονται τα δεδομένα και δημιουργείται το αντίστοιχο Wordle. Οι μαθητές επιχειρούν να ερμηνεύσουν τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης με βάση το μέγεθος των λέξεων.
  • Διερεύνηση των ιδεών των μαθητών: Δίνεται ένα θέμα στους μαθητές (π.χ. η ανακύκλωση) και οι μαθητές προσπαθούν να γράψουν όσες έννοιες γνωρίζουν σχετικά με το θέμα. Το τελικό αποτέλεσμα αναδεικνύει τις ιδέες των μαθητών και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως διαγνωστικό εργαλείο ή και έναυσμα για συζήτηση. Μετά την ολοκλήρωση της διερεύνησης του θέματος οι μαθητές δημιουργούν ένα νέο Wordle και συγκρίνουν (τι γνώριζα;  – τι έμαθα;).
  • Ποιος είμαι; – Κάθε μαθητής γράφει από δύο τρία θετικά στοιχεία για κάθε συμμαθητή του. Με τα Wordle όλων των μαθητών δημιουργείται μια αφίσα της τάξης. Εναλλακτικά μπορεί κάθε μαθητής να γράψει για τον εαυτό του.
  • Έκφραση και δημιουργικότητα: Κάθε παιδί επιλέγει ένα θέμα της αρεσκείας του (αγαπημένο μουσικό συγκρότημα, λογοτεχνικό βιβλίο, κινηματογραφική ταινία κλπ.) και δημιουργεί το αντίστοιχο Wordle. Εκτυπώνονται τα έργα των παιδιών και αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων ή στους τοίχους της τάξης.
εικόνα 4: Κείμενο από εγκυκλοπαίδεια Εκόνα 5: Κείμενο που απευθύνεται σε παιδιά


Τι πρέπει να προσέχουν οι μαθητές κατά τη χρήση του Wordle

Το Wordle μπορεί να αποδειχθεί ένα εξαιρετικό εκπαιδευτικό εργαλείο. Όμως υπάρχει η πιθανότητα  κατά την επίσκεψη των μαθητών μας στο διαδικτυακό τόπο, να πλοηγηθούν σε «σύννεφα λέξεων» (word clouds) με ανάρμοστο περιεχόμενο.
Το πρόβλημα αυτό διορθώνεται με τον αποκλεισμό (block) των παρακάτω διευθύνσεων από το διαχειριστή του τοπικού σχολικού δικτύου:



πηγή:salonikidis

Σάββατο 7 Μαΐου 2011

i-create

Και ο διαγωνισμός καλώς βαίνει...
Δείτε και ψηφίστε το Blog του 3ου Γυμνασίου Βόλου "Σοφία εν τάξει" αλλά και την αφίσα του μαθητή μας  Χρ.Νέκου απο το Γ3  για τον Παπαδιαμάντη.

Αφού μεταβείτε στη σελίδα i-create.gr, πατήστε κάτω αριστερά τα έργα και μετά επιλέξτε Blogs. Ψηφίστε πατώντας τα κίτρινα αστεράκια.

Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

Χρονογραμμές

Οι πιο αξιόλογες χρονογραμμές για το μάθημα της ιστορίας, και όχι μόνο, είναι οι εξής:



Timetoast

Χρειάζεται να κάνετε εγγραφή για κωδικό, έτσι ώστε να κρατηθεί η χρονογραμμή και να μη χαθεί.
Η εξάσκηση σε όποιο θεωρήσετε πιο πρακτικό, είναι ο καλύτερος δάσκαλος προκειμένου να μυήσετε και τους μαθητές.Δυστυχώς δεν είναι εξελληνισμένα.
 Το Dipity προσφέρει πολύ περισσότερα απο τα άλλα δυο (προσθήκη μουσικής, βίντεο,φωτογραφιών,έτοιμων πηγών) και είναι πιο δελεαστικό και ευφάνταστο για τα παιδιά. Ανεβάζετε τη χρονογραμμή σας και στο you  tube ή σε ιστολόγιο.  Μπορεί επίσης να δημοσιεύει τις προσφιλείς και πρόσφατες αναρτήσεις του δικού σας ιστολογίου .

Πάρτε μια γεύση απο το καθένα:


 Timerime
                                              





Dipity

Timatoast






Τετάρτη 4 Μαΐου 2011

Quizmaker

Παρουσίαση του λογισμικού

Το Quizmake της Articulate είναι ένα δυνατό και εύχρηστο εργαλείο για τη δημιουργία ασκήσεων εξάσκησης ή αξιολόγησης. 
Οι ασκήσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε μέσω Η/Υ, είτε επάνω στο διαδραστικό πίνακα, είτε, τέλος, μέσω διαδικτύου. Εκτός από ασκήσεις, μπορούν να κατασκευάζονται και ερωτηματολόγια, διαγωνίσματα, κλπ. Ο εκπαιδευτικός έχει στη διάθεσή του αρκετούς τύπους ασκήσεων διαθέσιμους, π.χ. αντιστοίχησης, σωστού λάθους, πολλαπλών επιλογών ή συμπλήρωσης κενού. Έτσι, μπορεί κανείς να δημιουργήσει όσες ασκήσεις χρειάζεται, και στη συνέχεια να τις χρησιμοποιήσει με τους μαθητές του, είτε να τις δημοσιεύσει (μία μία ή ως συλλογή) στον παγκόσμιο ιστό, προς χρήση από τους μαθητές ή άλλους εκπαιδευτικούς.



 

Σε ποιους απευθύνεται

To Quizmaker απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς που χρειάζονται κάποιο εύχρηστο εργαλείο κατασκευής ασκήσεων, διαγωνισμάτων αξιολόγησης και ερωτηματολογίων. Οι εφαρμογές της σουίτας καλύπτουν όλους τους βασικούς τύπους ασκήσεων κλειστού τύπου και επιτρέπουν την εύκολη δημιουργία και παρουσίαση αυτών των ασκήσεων στον υπολογιστή της τάξης, του σχολικού εργαστηρίου, είτε ακόμα και του μαθητή (π.χ. μέσω παγκόσμιου ιστού). Επίσης, χρησιμοποιείται από τους εκπαιδευτικούς που παρέχουν εξ' αποστάσεως εκπαίδευση.
Το Quizmaker μπορεί να χρησιμοποιηθεί κι από όσους δημιουργούν ερωτηματολόγια ή άλλου τύπου δραστηριότητες με ερωτήσεις και βαθμολόγηση, π.χ. για λόγους marketing, δημοσκοπήσεις, κ.α. Η Articulate προσφέρει μία μεγάλη γκάμα σχετικών προϊόντων που συνεργάζονται με το Quizmaker και επιτρέπουν την εύκολη δημιουργία ολοκληρωμένων λύσεων που είναι άμεσα δημοσιεύσιμες στο διαδίκτυο.



smartedu.gr
 

Κυριακή 1 Μαΐου 2011

A new world on your SMARTBoard: Edusim 3D in your class



Η ανοιχτή πλατφόρμα
Edusim3d
είναι ένα περιβάλλον τρισδιάστατης εμβύθισης σε Διαδραστικό πίνακα, (θεωρίας εποικοδομισμού) για κατασκευή εικονικού κόσμου, π.χ. κατασκευή  μιας μυκηναΐκής κατοικίας ή το εικονικό σπίτι του Παπαδιαμάντη, ή μια ξενάγηση σε ένα μουσείο.
Απλό και αρκετά ενδιαφέρον,προκειμένου να αποφύγουμε την ατέρμονη προβολή πολυμεσικού υλικού,που θα αποτρέπει την ενεργή συμμετοχή των μαθητών.

Το ζητούμενο είναι να φτιάχνουν οι μαθητές  και οχι να ακούνε πάλι το ....κάτσε ήσυχα....δες...μάθε.


Παρακολουθήστε παρακάτω ένα ενδιαφέρον βίντεο.