Κυριακή 28 Αυγούστου 2011

Τρεις απλές ανθρώπινες μαρτυρίες για τον κυρ-Αλέξανδρο.


Τρεις απλές ανθρώπινες μαρτυρίες για τον κυρ-Αλέξανδρο σε αυθεντική καταγραφή. 
Από εκείνους που ή τον πρόλαβαν ή έζησαν τον απόηχο του, - όσον ακόμη υπήρχε απόηχος. Από ένα Σκιαθίτη ερευνητή, το Γιάννη Γαρυφάλλου, που πολύ αγάπησε και μελέτησε το έργο του μεγάλου συντοπίτη του. Είναι από δική του καταγραφή και παρουσιάζονται αυτούσιες. Στη γλώσσα και τη γραφή τους. 'Ένα μικρό επίμετρο από το νησί του και τους ανθρώπους του. 


 

Μιά Κυριακή πρωί ό Κυρ-Αλέξανδρος πήγαινε στην εκκλησία. Εκεί πού πήγαινε βρήκε το γέρο-Άγάλλο στο δρόμο.Ο γερό Άγάλλος αφού τον καλημέρισε τού είπε:

- Πού πάς Αλέξανδρε;
- Δεν ξέρεις πού πηγαίνω; Σήμερα δεν γιορτάζει ή εκκλησία μας;
- Δέν άφήν'ς λέου εγώ τ'ν ακκλησά καί νά πιάσεις τό τσαπί νά δουλέψεις, πού 'χ' ς άδελφάδες νά ζήσεις; Τού είπε θυμωμένος.
Ό Κυρ-Αλέξανδρος με ηρεμία τού απάντησε τότε:
  • Οι αδερφάδες μου θα ζήσουν με τα γραπτά μου, και σύ θα απομείνεις με το τσαπί.
(Διήγησις Άρετώς Σαρρή-Γαρυφάλλου ετών 91)



« ........ Εγώ τον Αλέξανδρο δεν τόνε πρόλαβα Ό,τι έμαθα το έμαθα απ' τις αδελφάδες τ', γι' αυτόν. Μού είχε πει ή αδελφή τ', ή Ουρανίτσα, οτι μια μέρα πήγε ό Παπαδιουμάντ'ς σ'ν' ακκλησιά. Αφού μπήκε, απ' τον γυναικωνίτη τόνε ξόμπλιαζαν τρεις γ'ναίκις, κουτσομπόλες. "Άκουσε ό 'Αλέξανδρος.

- Κοιτάξτε τόν κατσάφ'!
  • ου γλυτσάρ'ς δέν σκ'ών' του παλτό τ' αλλ' βρώμα.
Ου Παπαδιουμάντ'ς' δέν μίλ'σι. Πιάνι τού παπά και τού είπε γι' αυτό καί οτι θάλα αλλαζε άκκλησιά γιά τό κουτσομπουλιό.
  • Πού θα πάς μέ τούς Λιμνιώτες Αλέξανδρε; τόνε παρακάλαγε ό παπάς. 'Όμως ό Παπαδιάμάντ'ς πήγε στην άπαν ακκλησιά. Οι Λιμνιώτες τόνε καλοδεχτήκανε, τούς άγάπσι και τον άγαπήσανε. Έτσι ό Αλέξανδρος έδωσε εντολή τα οστά τ' νά τά έβαζαν στην Πάνω-εκκλησιά.
(Διήγησις Μαριγώς Σαρρή ετών 82/ καταγραφή Καλοκαίρι 1991)




... ΕΠΙΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΔΙΗΓΗΣΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΡ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ

«''Οντις πέθανε ό Αλ. Παπαδιουμάντ'ς. Η αδελφή τ', η Ουρανία, τού 'πει γιά μοιρολό(γ)ι:
Νά σέ 'παινέσω ήθελα μα σύ 'σαι παινεμένος στου βασιλιά την κάμαρη είσαι ζωγραφισμένος.

(Διήγησις Άρετώς Σαρρή-Γαρυφάλλου) 




Απο το βιβλίο του Ν.Μάτσα. 

Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

Καταπολεμώντας την «πληροφορύπανση». Infollution

Καταπολεμώντας την «πληροφορύπανση» η οποία μολύνει τις σκέψεις των παιδιών

   Με την υπερχείλιση της ψηφιακής πληροφορίας στο Διαδίκτυο, το οικοσύστημα της γνώσης έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια. Τα ψηφιακά μέσα δεν χρησιμεύουν μόνο ως η κύρια πηγή ψυχαγωγίας για τα παιδιά, αλλά όλο και περισσότερο αποτελούν ένα εκπαιδευτικό και κοινωνικό εργαλείο επίσης. Παρά τις δυνατότητές τους ωστόσο, τα ψηφιακά μέσα εμποδίζονται από το ίδιο το μέγεθος του περιεχομένου τους καθώς και πρακτικά ζητήματα, όπως το φιλτράρισμα ακατάλληλου περιεχομένου. Όλες μαζί αυτές οι προκλήσεις αφήνουν τα παιδιά να εκτίθενται σε μη ασφαλείς ψηφιακούς ρύπους, όπως το άσεμνο και βίαιο περιεχόμενο, εκφοβισμός στον κυβερνοχώρο, και τον εθισμό της τεχνολογίας. Καλούμε αυτούς τους ψηφιακούς ρύπους, «πληροφορύπανση» ( από το αγγλικό «infollution»).
Η λέξη «πληροφορύπανση» είναι μια νέα λέξη που συνδυάζει τις λέξεις «πληροφορίες» και «ρύπανση» για να σημάνει τα αρνητικά, τις ρυπογόνες παρενέργειες της πληροφορικής επανάστασης. Όπως και η ρύπανση στο φυσικό μας κόσμο, «πληροφορύπανση» στον ψηφιακό κόσμο μας είναι ένα ακούσιο υποπροϊόν της υπερβολικής και ανεξέλεγκτης χρήσης των πηγών. Επιπλέον, μπορεί να είναι ιογενής, εξαπλώνεται αμέσως και ανεξέλεγκτα. Γιατί; Επειδή είμαστε εκπληκτικά συνδεδεμένοι στον ψηφιακό κόσμο. Μολύνει τα μυαλά και τις σκέψεις των παιδιών μας πολύ έντονα.
Για παράδειγμα, η Νότια Κορέα, μία από τις κορυφαίες χώρες πληροφορικής στον κόσμο, αντιμετωπίζει σοβαρές παρενέργειες του διαδικτύου. Περίπου το 15% των παιδιών και των εφήβων είναι εθισμένοι στο διαδίκτυο και στα video games ενώ έχουν εύκολη πρόσβαση σε άσεμνο υλικό και κυβερνοβία. Μερικά στατιστικά στοιχεία είναι αρκετά ανησυχητικά και χρειάζονται περαιτέρω προσοχή:
90% των παιδιών εκτίθενται πρώτη φορά σε άσεμνο υλικό πριν από την ηλικία των 12.
30% των παραβατών σεξουαλικού εγκλήματος είναι κάτω των 19. Και, το ένα τέταρτο από αυτούς μιμείται απευθείας σύνδεση πορνό.
Περίπου το ήμισυ όλων των παιδιών έχουν παίξει βίαια παιχνίδια.
Με την ανάπτυξη έρχονται οι προκλήσεις και οι κορυφαίες χώρες έχουν αποκτήσει πρόσφατα επίγνωση του κινδύνου της πληροφορύπανσης για τα παιδιά, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης του αριθμού των περιπτώσεων εθισμού (και παιχνιδιών) στο internet. Είναι επιτακτική ανάγκη να μάθουμε από προηγμένες χώρες όπως η Κορέα και η Σιγκαπούρη και να προστατεύσουμε τα παιδιά από τους πιθανούς κινδύνους που έρχονται μαζί με τα οφέλη προκαταβολικά.
Η πληροφορύπανση είναι ένα νέο είδος ρύπανσης στην Ευρώπη του 21ου αιώνα.
Για πολύ καιρό, έχουμε αγνοήσει συνεχώς τους σοβαρούς συναγερμούς για τη ρύπανση στο όνομα της οικονομικής ανάπτυξης. Η ενοχλητική αλήθεια είναι ότι προκαλείται περιβαλλοντική κρίση στο φυσικό πλανήτη μας. Δεν πρέπει να περάσει άλλη μια κρίση στις μελλοντικές γενιές μας.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο κυβερνοχώρος είναι μια νέα πραγματικότητα που συνδέει τον κόσμο, είναι σημαντικό για τις χώρες της περιοχής της Ασίας στην πλευρά του Ειρηνικού, να αναπτύξουν ένα καθαρά ηθικό και ψηφιακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα αλφαβητισμού σε μια κοινή προσπάθεια για ενεργή προστασία των παιδιών από πληροφορύπανση.
Ως ένα από τα μέτρα για την καταπολέμηση της πληροφορύπανσης στην Κορέα, μία εταιρία εισάγει το πρόγραμμα «Πράσινα Ψηφιακά Παιδιά» στη μητροπολιτική Σεούλ. Η infollutionZERO (IZ) ξεκίνησε πρόσφατα το πρόγραμμα αυτό για να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τις πιθανές βλαβερές συνέπειες των ψηφιακών μέσων, και να τους διδάξει πρακτικές οδηγίες για την ασφάλεια και την ηθική στον κυβερνοχώρο με interactive ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία μεγιστοποιώντας τη μάθηση της αποτελεσματικότητας.
Αυτό το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά κάτω των 13 ετών και περιλαμβάνει διαδραστικό ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και καμπάνιες για οικογένειες. Σε τελική ανάλυση, έχει ως στόχο την προώθηση της πράσινης ψηφιακής περιβαλλοντικής συνείδησης όχι μόνο μεταξύ των οικογενειών με μικρά παιδιά, αλλά και στο ευρύ κοινό.
Για παράδειγμα, ένα από τα πράσινα ψηφιακά προγράμματα για τα παιδιά είναι η διαδραστική hands-on έκθεση, «Περιπέτεια του ήρωα iZ» για τα παιδιά που μαθαίνουν 7 συνήθειες πως να γίνουν σαν τον «ήρωα iZ» ο οποίος σώζει το μολυσμένο από άχρηστες πληροφορίες ψηφιακό κόσμο.
7 συνήθειες για να γίνεις ήρωας iZ!


1. Κατανόηση των βλαβερών συνεπειών της πληροφορύπανσης.
2. Υπόσχεση πότε, πού, πώς και ποιο είναι το περιεχόμενο το οποίο μαζί με την οικογένειά σας θα απολαύσετε.
3. Αποκλεισμός πληροφορύπανσης με ειδικό λογισμικό και άλλα εργαλεία.
4. Σεβασμός των ανθρώπων που θα συναντήσετε στον ψηφιακό κόσμο.
5. Διάλογος με τους γονείς για τις ψηφιακές σας εμπειρίες.
6. Καλό παιχνίδι σε εξωτερικούς χώρους και δημιουργικά.
7. Πράσινος ψηφιακός κόσμος!
Το πρόγραμμα αυτό θα αναπτυχθεί περαιτέρω σε ψηφιακό περιεχόμενο στο Διαδίκτυο και στα κινητά, σε συνεργασία με την κορεατική κυβέρνηση. Κλείνοντας, θα θέλαμε να επαναλάβουμε ότι η ευαισθητοποίηση περί της επιβλαβούς πλευράς του Διαδικτύου, είναι ζωτικής σημασίας, ιδίως μεταξύ των παιδιών, δεδομένου ότι η πρόληψη είναι πολύ λιγότερο δαπανηρή από την αντιμετώπιση. Πρέπει επίσης να βοηθήσουμε στην οικοδόμηση μιας δημόσιας συναίνεσης για την καταπολέμηση της πληροφορύπανσης και να προσπαθήσουμε για αποτελεσματικότερη νομοθεσία.



Πηγή: unesco.org Μετάφραση κειμένου από Τμήμα: ICT in Education – UNESCO Bangkok

Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011

Student Interactives

 Χρήσιμα on line διαδραστικά εργαλεία που βοηθούν τους μαθητές να οργανώσουν κριτικά τη σκέψη τους και παράλληλα να διασκεδάζουν.

Organizing & Summarizing     See All
These tools help students with the critical steps that come between research and writing.

Bio-Cube is a useful summarizing tool that helps students identify and list key elements about a person for a biography or autobiography.
 
Inquiry & Analysis       See All
Got research questions? These online tools can help students develop and answer them.

Fact Fragment Frenzy provides elementary students with an online model for finding facts in nonfiction text, then invites students to find facts in five sample passages.

 
Writing Poetry    See All
From inspiration to publication, these tools turn students into poets.

In this online tool, elementary students can write poems about shapes in four different themes: Nature, School, Sports, and Celebrations.
 
 

Writing & Publishing Prose     See All
Whether your students are writing essays, stories, or letters, these online tools can help.

The Letter Generator is a useful tool for students to learn the parts of a business or friendly letter and then compose and print letters for both styles of correspondence.


 
Learning About Language      See All
These games and tools are fun, while at the same time helping children learn how letters, sounds, and words work.

Using Construct-a-Word, students learn letter-sound correspondence by combining a beginning letter or blend to a word ending to create words.





Τρίτη 23 Αυγούστου 2011

Βιοποικιλότητα και etwinning

Τα Ηνωμένα Έθνη ανακήρυξαν το 2010 «Διεθνές Έτος Βιοποικιλότητας», με σκοπό να αποτελέσει μια μοναδική ευκαιρία για να κατανοήσουμε καλύτερα τον ζωτικό ρόλο που διαδραματίζει η βιοποικιλότητα στη διατήρηση της ζωής στη Γη.
Έναν χρόνο μετά, ο σκοπός αυτός είναι ακόμη πιο σημαντικός και όλοι θα πρέπει να συνεχίσουμε την προσπάθεια που ξεκινήσαμε το 2010. Ο όρος βιοποικιλότητα αφορά στην ποικιλία της ζωής σε όλες της μορφές, τα επίπεδα και τους συνδυασμούς τους. Ως βιολογική ποικιλότητα ή βιοποικιλότητα ορίζεται ειδικότερα η ποικιλία των ζωντανών οργανισμών (χερσαίων, θαλάσσιων και άλλων υδατικών) και των οικολογικών συμπλεγμάτων που σχηματίζουν (Πρόγραμμα Περιβάλλοντος Ηνωμένων Εθνών, Σύμβαση για τη Βιοποικιλότητα, Ρίο 1992).
Εμείς, οι άνθρωποι, βασιζόμαστε σε αυτή την ποικιλομορφία της ζωής για να έχουμε τροφή, καύσιμα, φάρμακα και άλλα απαραίτητα αγαθά, χωρίς τα οποία απλώς δεν μπορούμε να ζήσουμε. Ωστόσο, η πλούσια αυτή ποικιλομορφία εξαφανίζεται με γοργό ρυθμό εξαιτίας της ανθρώπινης δραστηριότητας. Αυτό μας κάνει φτωχότερους και αποδυναμώνει την ικανότητα των ζωντανών συστημάτων να αντισταθούν σε αυξανόμενες απειλές, όπως η κλιματική αλλαγή. Οι άνθρωποι σε όλον τον κόσμο πρέπει να προφυλάξουμε αυτόν τον αναντικατάστατο φυσικό πλούτο και να μειώσουμε την απώλεια της βιοποικιλότητας. Η προσπάθεια αυτή είναι ζωτικής σημασίας για τη σημερινή και τη μελλοντική ανθρώπινη ευημερία. Πρέπει να κάνουμε όλοι περισσότερα! Και αυτό αφορά όλους μας, σε όποια χώρα του κόσμου κι αν βρισκόμαστε.
H EYY eTwinning προσκαλέι τους εκπαιδευτικούς να εργαστούν με τους μαθητές τους και σε συνεργασία με σχολεία από την υπόλοιπη Ευρώπη, να οργανώσουν ένα eTwinning πρόγραμμα με θέμα τη βιοποικιλότητα.
Η φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος είναι διαθέσιμη στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://www.etwinning.gr/survey/index.php?sid=11978〈=el

Δευτέρα 22 Αυγούστου 2011

Hacking Tip: Recover Windows Passwords





Σε περίπτωση που έχετε ξεχάσει τους παλιούς κωδικούς σας και έχετε κλειδωθεί απ'εξω,αυτός ο τρόπος ίσως και να σας φανεί ιδιαιτέρως χρήσιμος,προκειμένου να τους ανακτήσετε.


Το μόνο που χρειάζεται είναι να κατεβάσετε και να γράψετε σε ένα CD το ISO του δωρεάν προγράμματος ophcrack, από τη σελίδα http://ophcrack.sourceforge.net/.

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011

SchoolTV Beeldbank

SchoolTV Beeldbank -Σχολική Τηλεόραση.



Η σχολική τηλεόραση Beeldbank αποτελεί μία διαδικτυακή εκδοχή της παραδοσιακής εκπαιδευτικής τηλεόρασης της Ολλανδίας. Στην υπηρεσία αυτή δημοσιεύεται ελεύθερα στο διαδίκτυο εκπαιδευτικό υλικό, με σκοπό την αξιοποίησή του σαν μέσα ροής. Απευθύνεται κυρίως σε μαθητές και διδάσκοντες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ωστόσο τα μέσα ροής βρίσκονται στη διάθεση όλων των ενδιαφερομένων χωρίς επιβάρυνση. Ένα πλήθος από 2600 σύντομα βίντεο είναι ταξινομημένα σε κατάλογο σύμφωνα με το γνωστικό αντικείμενο ή με την ηλικιακή ομάδα (νήπια, βασική εκπαίδευση, δευτεροβάθμια εκπαίδευση). Ο ιστότοπος λειτουργεί καθαρά ως βιντεοθήκη και προσφέρει τη δυνατότητα αναζήτησης εισάγοντας λέξεις-κλειδιά καθώς και συμβουλές σχετικά με τη διαδικασία της αναζήτησης.

Οι διδάσκοντες και οι μαθητές επισκέπτονται τον ιστότοπο και ανατρέχουν στον κατάλογο που είναι δομημένος με βάση το γνωστικό αντικείμενο (π.χ. Ιστορία ή Γεωγραφία). Δεν απαιτούνται ειδικές τεχνικές προϋποθέσεις για την προβολή των μέσων ροής. Συνιστάται η σύνδεση ευρείας ζώνης, ωστόσο τα μέσα ροής διατίθενται ακόμα και μέσω σύνδεσης μικρότερου εύρους ζώνης. Οι μόνες επιπλέον πληροφορίες που παρέχονται είναι τα κείμενα που περιέχουν τα λόγια του βίντεο και κάποιες εικόνες. Δεν διατίθεται πρόγραμμα διδασκαλίας των μαθημάτων και η διαδραστική επικοινωνία περιορίζεται μόνο στους χειρισμούς «έναρξη», «διακοπή» και «κλείσιμο» του βίντεο.

Σύμφωνα με το φόρουμ του SchoolTV Beeldbank, οι περισσότεροι χρήστες κάνουν χρήση του προγράμματος σε ατομικό επίπεδο, είτε στο σπίτι, είτε στην τάξη. Εξαιτίας του μικρού μεγέθους προβολής του μέσου ροής, είναι δύσκολη η χρησιμοποίησή του σε όλη την τάξη. Οι αντιδράσεις στο φόρουμ ποικίλουν, όμως τα περισσότερα παιδιά δείχνουν ενθουσιασμό για το βίντεο ροής που χρησιμοποιούν. Το 80% των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχει έρθει σε επαφή με τα βίντεο Beeldbank και 50% των δασκάλων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει το πρόγραμμα στην τάξη. Η επισκεψιμότητα του ιστότοπου ανέρχεται καθημερινά κατά μέσο όρο σε 700 άτομα. Η SchoolTV Beeldbank διαθέτει έναν μεγάλο κατάλογο από ενημερωτικά νέα (newsletter) στοχευμένο σε γνωστικά αντικείμενα ή ενδιαφέροντα της σχολικής κοινότητας.

Η SchoolTV Beeldbank είναι μη εμπορική υπηρεσία του κρατικού φορέα TELEAC/NOT, που έχει την ευθύνη για την παραγωγή βίντεο για την εκπαιδευτική τηλεόραση. Από πλευράς TELEAC/NOT υπάρχει η τάση ώστε το Beeldbank να παρέχει ένα ολοκληρωμένο μαθησιακό περιβάλλον με κείμενα, κινούμενα σχέδια και συνοδευτικό υλικό για την υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας. Μια ακόμη τάση αποτελεί και η παροχή οδηγιών σε διδάσκοντες σχετικά με τον τρόπο ένταξης του βίντεο ροής σε συνθήκες σχολικής τάξης.
Προς το παρόν αποτελεί ένα πρότυπο παράδειγμα οπτικοποίησης πληροφοριών εκπαιδευτικού χαρακτήρα.




Πηγή: Σοφί@.Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση.

Τρίτη 16 Αυγούστου 2011

Στο Μέγα Γιαλό. Οπτικοποιημένη αφήγηση απο μαθήτρια της Α' Γυμνασίου.




Μια εξαιρετική αφήγηση του διηγήματος απο την μαθήτρια της Α'Γυμνασίου, Ιωάννα Κιοσσέ,η οποία απέδειξε οτι η γλώσσα του Παπαδιαμάντη δε θα μπορούσε να σταθεί εμπόδιο τόσο για την ανάγνωση οσο και για την φυσιολατρική προσέγγιση αυτού του θεσπέσιου διηγήματος.

Δευτέρα 1 Αυγούστου 2011

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Γ' ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ



 
             Γ´ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ

 ΠΡΩΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ - ΣΚΙΑΘΟΣ   29 Σεπτεμβρίου-2 Οκτωβρίου 2011

 ΠΕΜΠΤΗ 29/09/11 

 Α´ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

 19:00-19:15 Ανακοινώσεις Οργανωτικής Επιτροπής
 19:20-20:00 Χαιρετισμοί
 20:00-20:10 Κήρυξη εργασιών του Συνεδρίου
 21:00 Δείπνο

 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30/09/11

 Β´ ΣΥΝΕΔΡΙΑ


 Προεδρείο Μαστροδημήτρης Π.Δ. - Ορφανίδης Νίκος

Εισηγήσεις:
 1)   09:00-09:20 Καραγιάννης Mάκης:   H ευρωπαϊκή θητεία ενός ακραιφνούς Έλληνα. Oψεις του μεταφραστικού έργου του Aλεξάνδρου Παπαδιαμάντη.

 2)   09:20-09:40 π. Καμπερίδης Λάμπρος:  Mπού ντουνιά… ντι νατούρ. O κόσμος σε μετάφραση Παπαδιαμάντη.

 3)   09:40-10:00 Κεσελόπουλος Aνέστης:   Σχόλια στην παπαδιαμαντική μετάφραση του Bίου του Xριστού.

4)   10:00-10:20 Τρουπή Mαρία:   Aπό τη Mήδεια στη Φραγκογιαννού: η “μετάφραση” ενός πολιτισμικού παραδείγματος; Zητήματα εθνικής ταυτότητας και φύλου

 10:20-10:30 Διάλειμμα

5)   10:30-10:50 Τριανταφυλλόπουλος Δημήτριος:   “Mεταφράζοντας” τη βυζαντινή τέχνη. Tο πρόβλημα της παράδοσής της στους εκ Σκιά – Άθου Aλεξάνδρους.

6)   11:50-11:10 Μαμαλούγκος Νεκτάριος:   Ζητήματα τεχνολογίας κειμένων.

7)   11:10-11:30 Καλοσπύρος Nικόλαος:   Amœnitas sancta: Για την τεχνική της εκφράσεως του Aλεξάνδρου Παπαδιαμάντη.

8)   11:30-11:50 Νάκας Θανάσης:   Παπαδιαμάντης ρητορικός

 11:50-12:00 Διάλειμμα

9)   12:00-12:20 Πιερή Αγγέλα:   Η παράγραφος στα διηγήματα "΄Ονειρο στο κύμα" και "Ἡ Φαρμακολύτρια" του Αλ. Παπαδιαμάντη.

10)   12:20-12:40 Σιάσος Λάμπρος:   “Nους αψηλός, οξυήτερος”. Aρχαίος αλφάβητος για την ανάγνωση της Φόνισσας.

11)   12:40-13:00 Weinberg David:    Stylistic Characterization in “The Murderess”.

12)   13:00-13:20 Καραΐσκου Μαρία: Φωνές αθώων αγγέλων ή/και ενσάρκων δαιμόνων: ο λόγος του παιδιού και οι λειτουργίες του σε διηγήματα του Παπαδιαμάντη

 13:20-13:40 Συζήτηση

 14:00 Γεύμα

Γ´ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

 Προεδρείο Παπαθανασίου Στέλιος - Καμπερίδης Λάμπρος

13)   17:00-17:20 Ορφανίδης Νίκος:   Το χιούμορ και το κωμικό στον Παπαδιαμάντη.

14)   17:20-17:40 Χριστοδούλου Γιώργος:   Eκδίδοντας Παπαδιαμάντη. “Tο πνίξιμο του παιδιού”, “Tο Γιαλόξυλο”, “O Aλιβάνιστος”, “Oλόγυρα στη λίμνη”. Eμπειρίες από ένα πανεπιστημιακό φροντιστήριο και μια άγνωστη δημοσίευση.

15)   17:40-18:00 Διαμαντής Απόστολος: O Aλέξανδρος Παπαδιαμάντης ως ιστορητής. Σχόλια για τους  Eμπόρους των εθνών.

16)   18:00-18:20 Καλογερόπουλος Άγγελος: Η Γυφτοπούλα ως προσδοκία

 18:20-18:40 Διάλειμμα

 17)   18:40-19:00 Γιανναρά Δήμητρα:   Tο Kαθολικό και το Oρθόδοξο ρομάντζο: υπόθεση διακειμενικής χρήσης του I promessi sposi στην Γυφτοπούλα του Παπαδιαμάντη.

18)   19:00-19:20 Λεφάκη Mαίρη:   H διαγραφή των χαρακτήρων στα Aθηναϊκά Διηγήματα του Aλεξάνδρου Παπαδιαμάντη.

19)   19:20-19:40 Μέντη Δώρα:   Tαπεινοί και καταφρονεμένοι στην Aθήνα του Aλεξάνδρου Παπαδιαμάντη.

20)   19:40-20:00 Χαριτίδου Γεωργία:   Γυναικείες μορφές στα Aθηναϊκά Διηγήματα του Aλεξάνδρου Παπαδιαμάντη.

20:00-20:20 Συζήτηση

 21:30 Δεῖπνο


 ΣΑΒΒΑΤΟ 01/10/11 

 Δ´ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

 Προεδρείο Χριστοδούλου Γιώργος - Νάκας Θανάσης

21)   09:00-09:20 Μαργαρώνη Mαίρη: Mορφές  Eβραίων στο έργο του Aλεξάνδρου Παπαδιαμάντη.

22)   09:20-09:40 Γκασούκα Mαρία - Γκιόκα Tερψιχόρη: Aνδρικές Tαυτότητες σε Γυναικείους Kόσμους του Παπαδιαμαντικού Έργου.

23)   09:40-10:00 Δάλκoς Χρίστος: Λανθάνουσες (ακόμη και τον ίδιο τον Παπαδιαμάντη) μνήμες "μητρωνυμικού" δικαίου στο διήγημα "Θάνατος κόρης".

 24)   10:00-10:20 Βλαχοδήμος Δημήτρης:   Η θηλυκή ταυτότητα στο "Μυρολόγι της φώκιας" και η σημασία της.

10:20-10:30 Διάλειμμα

25)   10:30-10:50 Γουήλ-Mπαδιεριτάκη Άννα: - Iωάννα H γυναικεία παραδοσιακή φορεσιά της Σκιάθου μέσα από τα μάτια του Aλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

26)   10:50-11:10 Στέφος Aναστάσιος:   H διδασκαλία του Παπαδιαμάντη στη Δευτεροβάθμια Eκπαίδευση.

27)   11:10-11:30 Κανταράκη Σοφία:  Το φυσιολατρικό στοιχείο των διηγημάτων του Παπαδιαμάντη στην εκπαίδευση. Πρόταση διδακτικής αξιοποίησης.

28)   11:30-11:50 Γαλούνης Mάρκος:   Tο πρόβλημα του κακού στο Έγκλημα και τιμωρία του Nτοστογιέφσκι και στη Φόνισσα του Παπαδιαμάντη.

11:50-12:00 Διάλειμμα

 29)   12:00-12:20 Παπαθανασίου Στέλιος:   Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης στην επικράτεια της κοινωνικής οντολογίας
 30)   12:20-12:40 Κουτούμπας Kωνσταντίνος:   Λειτουργικά παράλληλα στον Aλέξανδρο Παπαδιαμάντη και τον Aλέξανδρο Mωραϊτίδη.

 31)   12:40-13:00 Μαστροδημήτρης Π.Δ.:   "Στρίγλα μάνα", "Το πνίξιμο του παιδιού", Ἡ φόνισσα", "Το μυρολόγι της φώκιας": παραλληλίες και διαφορές μεταξύ των τεσσάρων πεζογραφημάτων του Αλἐξανδρου Παπαδιαμάντη

32)   13:00-13:20 Δούκα Δέσποινα:   "Σας ασπάζομαι. Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης": ο "άγιος" των γραμμάτων μας ως επιστολογράφος

 13:20-13:40 Συζήτηση

 14:00 Γεύμα

Ε´ΣΥΝΕΔΡΙΑ

Προεδρείο Σιάσος Λάμπρος - Καλογερόπουλος Άγγελος

33)   17:00-17:20 Κόκορης Δημήτρης:   O Παπαδιαμάντης του Bάρναλη

34)   17:20-17:40 Τσούπρου Σταυρούλα: Ο συγγραφέας ως πρόσωπο και ως κείμενο: ίχνη παπαδιαμαντικά από τον κόσμο της «πραγματικότητας» στον κόσμο των βιβλίων και τανάπαλιν

35)   17:40-18:00 Σπυρέλη Xρυσούλα:   Σύγχρονα συνομιλούντα ποιήματα με τον Aλέξανδρο Παπαδιαμάντη ή Διακείμενα και ποιητικοί “εμβολιασμοί” σε γλώσσα παπαδιαμαντική

36)   18:00-18:20 Σαρλής Γεώργιος:   Άνθη, φυτά και δέντρα σε μερικά πεζά του Παπαδιαμάντη

 18:20-19:00 Συζήτηση

 19:30-20:30 Θεατρική παράσταση

 21:00 Δείπνο

 ΚΥΡΙΑΚΗ  02/10/11

 08:30 Θεία Λειτουργία

 10:30 Ξενάγηση